Direktlänk till inlägg 16 juli 2016

Husdjur

Av susan - 16 juli 2016 13:15

Som väl är så verkar Ebba ha kryat på sig, hon är i alla fall som vanligt igen, äter och dricker bra, det enda som är lite jobbigt är kragen, såret börjar läka så det kliar förskräckligt, det är rent ynkligt att se henne försöka komma åt med kragen på sig, men hon måste stå ut några dagar till innan jag kan släppa henne fri, jag tvättar med klorhexidin lösning, det verkar som om hon tycker det är skönt.

Det är en omtumlande upplevelse när ens kära husdjur blir sjukt, jag har varit hemskt trött och sovit dåligt, jag vaknar flera gånger per natt och kollar så att Ebba är ok. Jag vill inte ens tänka på den dag jag är tvungen att ta farväl till henne. Isadoras moster och morbror har precis varit tvungna att göra det, deras lilla Max var 16 år men nu har han fått gått till hund himmelen vilket jag förövrigt hoppas är samma himmel som jag kommer till så småningom, jag vill gärna tro att pappa är där med sina hundar och att min styvfar Ivan är där med sina katter.

För några år sedan när min styvfar gick bort, ganska plötsligt p.g.a hjärtat, sålde min mamma deras gård, Sunnankärr och flyttade till Örebro, det innebar att hon även var tvungen att lämna sina älskade katter, hon hade en klausul i köpekontraktet där köparna förband sig att ta väl hand om hennes två katter för resten av deras liv, de var då 14 år tror jag, detta var 2007 så de borde vara borta nu, mamma lämnade dessutom ett matbidrag på 10 000 kr till köparna, vi har ingen aning hur det gick men jag tror att de fick det bra, mamma klarade inte av att åka dit och hälsa på, det var troligen bland det svåraste hon har behövt gjort, men det var för katternas skull så de inte skulle behöva bo i en trång lägenhet i stan med små möjligheter att komma ut.

Nu när hon bor hos oss kommer Ebba ofta upp till henne och hälsar på, det uppskattar både Ebba och mamma.

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susan - 24 januari 2017 10:56

Mat hållningen har blivit ytterligare komplicerad här hemma eftersom min make bestämt sig för att köra LCHF ett tag, framförallt för att gå ned lite i vikt men också för att få ned sitt blodtryck som visade sig vara farligt högt. LCHF är ju nästan mo...

Av susan - 23 januari 2017 11:31

Jaha då var den dagen över, nu är jag officiellt 60+, den stora dagen flöt fram lugnt och skönt, förutom att jag på eftermiddagen, precis innan kaffe och tårta, började må illa, så maten, det goda vinet och mera tårta blev väldigt sparsamt för min de...

Av susan - 22 januari 2017 13:15


Sixtysomething ”Thirtysomething” var en TV serie, sent 80-tal, tidigt 90-tal om ett gäng individer i trettioårsåldern som skaffade barn, köpte hus, gick igenom kriser, vänstrade, blev kära, kort sagt man fick följa två par och ett antal...

Av susan - 16 augusti 2016 13:44

I dag reser Isadora hem till Malmö på riktigt, men det känns än så länge faktiskt helt ok och gårdagens middag för henne och väninnan Linn gick också förvånansvärt bra, trots att jag lagade helstekt regnbågslax med en vegan sås och en varm gräslöksså...

Av susan - 13 augusti 2016 07:00


Jag tror inte att jag kan räkna med att bli helt fri från panikångest och depressioner men jag jobbar konstant på att hitta vägar att hantera dessa och slippa läkemedel, jag tror att man kommer längre med det än att döva med mediciner, om man orkar o...

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Skapa flashcards