Direktlänk till inlägg 18 juli 2016

Lite matprat i dag igen

Av susan - 18 juli 2016 10:21

I dag ska jag åka till Örebro och hälsa på vänner, vi ska bl.a gå och käka på Lilla Örebro, problemet är att de troligen inte har något som jag kan äta där, vad gör jag då? Jag kan fuska en dag, troligen gör jag det, jag beställer helt enkelt in det minst ”farliga”, jag håller mig till något vegetariskt eller kanske fisk, fusket blir tillbehören som ofta består av något med mejerier i, ost och grädde t.ex Jag vet att dom har risotto, det skulle jag vilja äta men då blir det parmesanost också. Vi får se hur jag gör.

I förrgår lagade jag röding till mor och make, lätt panerad med massor av smör i ugn, själv åt jag rotselleribiffar med salas verde, jag skar rotselleri i skivor och för kokade dem i ca 10 min, sedan panerade jag dem och stekte i lite rapsolja, salsa verde består av massor av persilja, lite basilika, kapris, sardeller och olivolja, man bara mixar allt till en grön sås, jag tycker den passar bra till det mesta. Rödingen blev helt fantastisk, vilken fisk det är! Jag smakade lite, den var himmelsk, min mat blev också jätte god. I går gjorde jag makaronipudding, själv åt jag rester från i fredags, tupp i vin utan tupp, jag använde kycklingfilé, champinjoner, purjolök och lite rökt paprika i stället för rökt fläsk, 3 dl rödtjut och 1 dl vatten och kycklingfond, det är ett helt ok recept, inte lika gott som originalet men helt godkänt. Det är bra mat, jag behöver inte laga två rätter, alla kan äta det.

I dag behöver jag inte laga någon mat, skönt!!  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susan - 24 januari 2017 10:56

Mat hållningen har blivit ytterligare komplicerad här hemma eftersom min make bestämt sig för att köra LCHF ett tag, framförallt för att gå ned lite i vikt men också för att få ned sitt blodtryck som visade sig vara farligt högt. LCHF är ju nästan mo...

Av susan - 23 januari 2017 11:31

Jaha då var den dagen över, nu är jag officiellt 60+, den stora dagen flöt fram lugnt och skönt, förutom att jag på eftermiddagen, precis innan kaffe och tårta, började må illa, så maten, det goda vinet och mera tårta blev väldigt sparsamt för min de...

Av susan - 22 januari 2017 13:15


Sixtysomething ”Thirtysomething” var en TV serie, sent 80-tal, tidigt 90-tal om ett gäng individer i trettioårsåldern som skaffade barn, köpte hus, gick igenom kriser, vänstrade, blev kära, kort sagt man fick följa två par och ett antal...

Av susan - 16 augusti 2016 13:44

I dag reser Isadora hem till Malmö på riktigt, men det känns än så länge faktiskt helt ok och gårdagens middag för henne och väninnan Linn gick också förvånansvärt bra, trots att jag lagade helstekt regnbågslax med en vegan sås och en varm gräslöksså...

Av susan - 13 augusti 2016 07:00


Jag tror inte att jag kan räkna med att bli helt fri från panikångest och depressioner men jag jobbar konstant på att hitta vägar att hantera dessa och slippa läkemedel, jag tror att man kommer längre med det än att döva med mediciner, om man orkar o...

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Skapa flashcards