Direktlänk till inlägg 20 juli 2016

Att cykla...

Av susan - 20 juli 2016 11:59

I går använde jag min cykel för första gången på nästan två år, jag har inte vågat cykla sedan jag fick min diagnos i oktober 2014, jag ramlade så pass många gånger, både med cykel och utan, så jag slutade både att gå och cykla, nu överdrev jag lite, självklart går jag, men har man ramlat så många gånger som jag gjort och dessutom verkligen gjort mig illa flera gånger, blir man nästan överdrivet försiktig. Problemet är att överförsiktighet leder till felbelastning så nu har jag ont i en höft eftersom jag felbelastar när jag går, men det kan jag åtgärda med lite olika rörelser, om jag bara gör dem!

Hur som helst, i går tog jag fram cykeln, dammade av den och efter viss mental övertygelse tog jag mig upp på cykeln och trampade iväg, det var lite läskigt men bara jag kom upp på cykeln gick det bra och ganska snart upptäckte jag att jag cyklar mycket bättre än jag går, men…jag måste köpa en hjälm, innan jag gjort det kommer jag inte att cykla längre än till handelsträdgården, den kan man ta sig till via södra kyrkogården, ingen ”levande” trafik med andra ord och ramlar jag landar jag på gräs.

Vår handelsträdgård är fantastisk, där kan man handla plantor på våren, blommor, örtkryddor, sättpotatis m.m allt som en handelsträdgård ska ha, där finns även en loppmarknad där man verkligen kan göra fynd och dessutom har han ett litet men exklusivt urval av hälsokostprodukter, bl.a världens godaste sesampasta, den mörkbruna, rostade sorten, himmelsk!! I går köpte jag sesampasta, färska ägg, färsk potatis som är kritvit och helt ljuvlig och en blomma, vit svartöga, den vanliga är gul. Nästa vecka kommer han att ha färska rödbetor, lök och morötter, meddelade han, då ska jag göra grönsaks platå med Aioli, namnamnam.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susan - 24 januari 2017 10:56

Mat hållningen har blivit ytterligare komplicerad här hemma eftersom min make bestämt sig för att köra LCHF ett tag, framförallt för att gå ned lite i vikt men också för att få ned sitt blodtryck som visade sig vara farligt högt. LCHF är ju nästan mo...

Av susan - 23 januari 2017 11:31

Jaha då var den dagen över, nu är jag officiellt 60+, den stora dagen flöt fram lugnt och skönt, förutom att jag på eftermiddagen, precis innan kaffe och tårta, började må illa, så maten, det goda vinet och mera tårta blev väldigt sparsamt för min de...

Av susan - 22 januari 2017 13:15


Sixtysomething ”Thirtysomething” var en TV serie, sent 80-tal, tidigt 90-tal om ett gäng individer i trettioårsåldern som skaffade barn, köpte hus, gick igenom kriser, vänstrade, blev kära, kort sagt man fick följa två par och ett antal...

Av susan - 16 augusti 2016 13:44

I dag reser Isadora hem till Malmö på riktigt, men det känns än så länge faktiskt helt ok och gårdagens middag för henne och väninnan Linn gick också förvånansvärt bra, trots att jag lagade helstekt regnbågslax med en vegan sås och en varm gräslöksså...

Av susan - 13 augusti 2016 07:00


Jag tror inte att jag kan räkna med att bli helt fri från panikångest och depressioner men jag jobbar konstant på att hitta vägar att hantera dessa och slippa läkemedel, jag tror att man kommer längre med det än att döva med mediciner, om man orkar o...

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards