Direktlänk till inlägg 30 juli 2016

Maken hemma igen

Av susan - 30 juli 2016 11:00

Nu har nästan en vecka gått, sedan maken åkte till Kiruna, han kom hem igen i går så nu är allt som vanligt igen, det är skönt att han är hemma igen, det är tomt och konstigt utan honom. Resan hade rullat på jätte bra, inga motorstopp eller andra fadäser, inte heller särskilt mycket mygg men den infon kom från Thomas och han märker inte myggen, ska höra med barnen. Thomas har köpt rökt, torkat renkött för 700 kr kg, men åhhhhh så gott, vågade smaka lite i går trots min special kost, det finns ju inte en gnutta fett på ren så det är nog ganska ok i små mängder.

I morgon kommer Isadora, det ska bli härligt, har längtat så, vi har inte så mycket planerat vilket jag tycker är skönt, men en sak vi ska göra är en utflykt till Lidköping och Rörstrand, där ska muggar inhandlas, har bestämt mig för Mon ami eller möjligtvis Eden, vi får se vad det blir. Vi ska naturligtvis även besöka Delicato, för makens räkning framförallt. Efter det ska vi käka lunch på Spikens fiskeläge och ett snabbesök till Läckö slott ska vi också hinna med. Eftersom vi passerar Finnerödja vill jag gärna ta en snabb sväng ned till Skagersholm vid Skagern och se hur det ser ut i dag, vi gör det då och då så jag förväntar mig inga stora överraskningar, tänk om tomten är till salu som farmors sommarstuga stod på!! Huset stod faktiskt där när vi besökte Skagersholm sist men det var otroligt illa medfaret så jag skulle bli mycket förvånad om det klarade en vinter till. Kanske jag kan hitta några växter eller fröer som jag kan ta med hem och plantera, det vore som att ha en bit farmor i trädgården.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susan - 24 januari 2017 10:56

Mat hållningen har blivit ytterligare komplicerad här hemma eftersom min make bestämt sig för att köra LCHF ett tag, framförallt för att gå ned lite i vikt men också för att få ned sitt blodtryck som visade sig vara farligt högt. LCHF är ju nästan mo...

Av susan - 23 januari 2017 11:31

Jaha då var den dagen över, nu är jag officiellt 60+, den stora dagen flöt fram lugnt och skönt, förutom att jag på eftermiddagen, precis innan kaffe och tårta, började må illa, så maten, det goda vinet och mera tårta blev väldigt sparsamt för min de...

Av susan - 22 januari 2017 13:15


Sixtysomething ”Thirtysomething” var en TV serie, sent 80-tal, tidigt 90-tal om ett gäng individer i trettioårsåldern som skaffade barn, köpte hus, gick igenom kriser, vänstrade, blev kära, kort sagt man fick följa två par och ett antal...

Av susan - 16 augusti 2016 13:44

I dag reser Isadora hem till Malmö på riktigt, men det känns än så länge faktiskt helt ok och gårdagens middag för henne och väninnan Linn gick också förvånansvärt bra, trots att jag lagade helstekt regnbågslax med en vegan sås och en varm gräslöksså...

Av susan - 13 augusti 2016 07:00


Jag tror inte att jag kan räkna med att bli helt fri från panikångest och depressioner men jag jobbar konstant på att hitta vägar att hantera dessa och slippa läkemedel, jag tror att man kommer längre med det än att döva med mediciner, om man orkar o...

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards