Direktlänk till inlägg 16 augusti 2016

Isadora åker hem till Malmö

Av susan - 16 augusti 2016 13:44

I dag reser Isadora hem till Malmö på riktigt, men det känns än så länge faktiskt helt ok och gårdagens middag för henne och väninnan Linn gick också förvånansvärt bra, trots att jag lagade helstekt regnbågslax med en vegan sås och en varm gräslökssås efter mammas recept, kokta små fina rödbetor med ädelost sås för dem som får äta det, kokt potatis från vår handelsträdgård och ny spritade gröna ärtor, som jag för övrigt rekommenderar för er nervsvaga där ute, sitt i soffan med något trevligt program på tv, Ernst t.ex ha påsen med spritärtor och en sil i knäet, en skalkniv i handen och en påse för renset på golvet bredvid dig, på så vis blir spritandet meditativt och bomull för själen. För övrigt gjorde jag även en vegansk röd vinbärstårta, Linn fyllde år i torsdags.

Ett mörkt moln på himlen finns i form av min stackars ömma moder som återigen har problem med magen, hon kunde tråkigt nog inte vara med och äta i går, hon låg till sängs med illamående och magknip, nu hoppas vi att det bara är en bakterie eller något hon ätit, det ät ju rötmånad, vi får se hur hon mår i dag, hon och Isadora sover fortfarande.

Nu ska jag försöka få in vardags lunken igen, jag vet att mina nerver mår bra av det, något annat som står på ”to do” listan är att komma igång med lite aktiviteter, träning på cross country maskinen t.ex att åka till Örebro för besök på museer och konsthall, försöka att komma ihåg att göra något roligt utöver det vanliga, man blir mer intressant då, både för sig själv och andra.

Det här var igår, jag glömde att lägga ut texten men hur som helst gick allt bra i går, inga panikattacker och inga SJ förseningar och mamma mår bättre, så i dag ska hon och jag äta kräftor, vi köpte några svenska signalkräftor, på Lidl faktiskt, Lidl är inte så dumt egentligen, visserligen önskar jag att Lidl i Sverige var mer likt Lidl i Amsterdam, där kunde man köpa en flaska mycket bra Bordeaux när man handlade middagsmaten, men man kan inte få allt, för övrigt gillar jag vårt Svenska systembolag.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susan - 24 januari 2017 10:56

Mat hållningen har blivit ytterligare komplicerad här hemma eftersom min make bestämt sig för att köra LCHF ett tag, framförallt för att gå ned lite i vikt men också för att få ned sitt blodtryck som visade sig vara farligt högt. LCHF är ju nästan mo...

Av susan - 23 januari 2017 11:31

Jaha då var den dagen över, nu är jag officiellt 60+, den stora dagen flöt fram lugnt och skönt, förutom att jag på eftermiddagen, precis innan kaffe och tårta, började må illa, så maten, det goda vinet och mera tårta blev väldigt sparsamt för min de...

Av susan - 22 januari 2017 13:15


Sixtysomething ”Thirtysomething” var en TV serie, sent 80-tal, tidigt 90-tal om ett gäng individer i trettioårsåldern som skaffade barn, köpte hus, gick igenom kriser, vänstrade, blev kära, kort sagt man fick följa två par och ett antal...

Av susan - 13 augusti 2016 07:00


Jag tror inte att jag kan räkna med att bli helt fri från panikångest och depressioner men jag jobbar konstant på att hitta vägar att hantera dessa och slippa läkemedel, jag tror att man kommer längre med det än att döva med mediciner, om man orkar o...

Av susan - 12 augusti 2016 11:17


Nu har Isadora åkt för den här gången, behöver väl inte tillägga att det är vansinnigt tomt, men hon kommer faktiskt en sväng till innan hon åker hem till Malmö, på söndag och stannar till måndag så vi behövde inte säga hej då så där jätte alvarligt ...

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards