Alla inlägg den 11 juli 2016

Av susan - 11 juli 2016 13:54

Min make och jag har gjort en deal, han åker till Kiruna med tre av sina barn och jag åker på en, troligtvis, bussresa med Isadora och med troligtvis menar jag att vi troligast åker buss, jag avskyr att flyga så en trevlig busstur, eventuellt till Salzburg eller kanske Amsterdam eller kanske Krakow eller kanske Prag, vi får se, vi tar det som är billigt och lockande när tiden är inne. Thomas åker om två veckor, vi ska inte åka förens till våren, jag vill att det ska vara i samband med min 60-års dag som i och för sig infaller i Januari men jag vill i alla fall  ha fyllt innan vi åker.

Vad jag nu funderar på är vart det är lämpligt att åka när man inte går så bra, att vandra i Alperna är uteslutet men en resa till Österrike kan nog vara ganska njutbar ändå, utsikt från balkongen, frisk luft gott vin och god mat, några små promenader med käpp och Isadora till hjälp, en och annan Mozartkula och för att få upplevelsen komplett kan man stämma upp i en och annan Sound of music melodi. Amsterdam, då tänker jag cykel, men inte utan hjälm, det tror jag att jag skulle klara, jag kan fortfarande cykla bara jag kommer ihåg vilket ben jag ska sätta ned först, det vänstra ska det vara.

För övrigt är jag lite tveksam till storstäder om man inte varit där förut och vet hur man ska ta sig runt med kollektivtrafik, Rom och Venedig fungerar, Paris skulle nog funka också men Budapest, Krakow och Prag har jag bara nosat på så det kan bli jobbigt, man behöver kunna promenera. Jag har även funderat på att eventuellt låna en rullstol av landstinget och ta med, det kanske är en lysande idé, då kan jag promenera så länge jag orkar med rullstolen som stöd sedan kan Isadora köra mig i den. Vi får se, det är långt kvar tills vi ska åka men jag måste, till skillnad från när jag var frisk, vara väl förberedd för att få ut något av en sådan resa. Det ska bli så kul att resa med Isadora, en resa som egentligen skulle ha blivit av för länge sedan.

 

   

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards