Alla inlägg den 12 juli 2016

Av susan - 12 juli 2016 20:02

I dag har vi varit med Ebba, vår Bichon Frise, till Veterinären, hon har burit sig underligt åt sedan i går kväll, sent, verkat förvirrad och hon som alltid sover i min säng, har sovit på golvet under sängen, hon har även legat i sin korg men jag tror inte hon sov, hon har inte gnällt eller verkat som om hon har ont någonstans men jag känner min vovve så jag vet att något är fel, i morse blev jag riktigt orolig, hon gick ut från sovrummet men när jag kom ut i hallen stod hon alldeles still och verkade inte riktigt veta var hon skulle ta vägen, hon såg ut som om hon inte kunde röra sig och när jag plockade upp henne skakade hon i hela kroppen. Ebba får kramper ibland, sådär var tredje månad eller så men nu var det väldigt länge sedan och jag har varit så glad för det. Hon har även en liten böld på sidan av kroppen som hon tidigare inte lidit av alls men nu har det börjat hända saker med den, den har runnit lite och hon vill inte att man ska röra vid det. Jag har trott att det kanske är från ett gammalt fästing bett men jag är ju inte säker så vi har funderat om hennes underliga beteende kan ha något med det att göra. Jag har pratat med Ebbas ”urmatte” och hon trodde att det kanske kan vara borrelia så vi ska absolut testa för det.

Hur som helst hade inte jourhavande veterinär tid i dag så vi fick en tid i morgon kl 11, hon ansåg inte att det verkade akut och jag kan nog hålla med, Ebba verkar lugn och har sovit sedan vi kom hem, hon verkar väldigt trött, jag misstänker att det kan ha varit ett EP anfall som inte visade sig som ett ”vanligt” kramp anfall, det finns olika sätt att få ett EP anfall på, jag är så glad att Ebbas urmatte är neurolog också, hon har koll på sådant.

Jag passade på att fråga veterinären hur mycket, på ett ungefär, detta skulle kosta, mellan 2000:- -5000:-, meddelade hon, som väl är har vi en försäkring som täcker väldigt mycket, men vi får ju betala en ”självrisk” på ca 1800, detta visste vi när Ebba kom till oss så det var ingen överraskning men tyvärr är det nog många som skaffar hund, katt eller annat husdjur utan att verkligen inse att ett kärt djur som blir sjukt blir också väldigt dyrt, detta kan komma som en överraskning som kanske t.o.m blir omöjligt att klara av och tragedin är ett faktum.

Jag återkommer i morgon med uppdatering om hur det gick hos veterinären.

 

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards