Direktlänk till inlägg 21 december 2015

I dag kommer Isadora!

Av susan - 21 december 2015 10:18

I dag kommer Isadora från Malmö, hon kommer med tåget 12.28 till Lindesbergs station, jag behöver väl inte tala om att jag ser fram emot det? Isadora stannar till julaftons lunch sedan bär det i väg till Degerfors och svärföräldrar. Man får acceptera sådant och det gör jag, det är värre med Isa, hon har så dåligt samvete att hon inte stannar hela julafton. Men nu ska vi ha ett par bra dagar, i dag ska vi var hos mamma, vi ska äta en gammal goding, traditionellt kokt kyckling med ris och curry, ingen chutney eller några andra konstiga, enligt mamma, tillbehör, bara morötter. I morgon ska vi göra julgodis, Isa och jag, Mozartkulor, ischoklad och knäck, onsdag ska vi handla lite julklappar och det sista i matväg innan jul, då kommer även mamma hit till oss och vi ska ha uppesittarkväll med grönkålspaj, köttbullar och en strömmingslåda som mamma tar med, vi ska självklart även smaka av julskinkan. Julaftons morgon äter vi saffranspannkaka, skinksmörgås och ha lite julklappsutdelning framför brasan, sedan åker Isadora, men det vill jag inte tänka på nu.

Att bo långt ifrån sitt barn är inget kul, men jag hade nog räknat med att hon skulle ha bott ännu längre bort, hos sin pappa i NY, men Isa verkar inte vara intresserad av att flytta dit, hon åker hellre dit och hälsar på så ofta hon kan. Det är jag tacksam för, med min ekonomi hade jag aldrig haft möjlighet att hälsa på henne särskilt ofta där. Malmö är ju faktiskt ganska nära, 5 timmar med tåg, önskar att det vore lite billigare att flyga men jag tror att en enkel till Köpenhamn kostar 3000-3500:-, det har man inte utrymme för i kassan, varken jag eller Isadora, så vi för nöja oss med SJ, som förövrigt inte heller är billigt, om man har tur och bokar i tid kan man få en tur och retur för 1500:-.

Nu ska jag göra mig i ordning, vi hörs i morgon!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av susan - 24 januari 2017 10:56

Mat hållningen har blivit ytterligare komplicerad här hemma eftersom min make bestämt sig för att köra LCHF ett tag, framförallt för att gå ned lite i vikt men också för att få ned sitt blodtryck som visade sig vara farligt högt. LCHF är ju nästan mo...

Av susan - 23 januari 2017 11:31

Jaha då var den dagen över, nu är jag officiellt 60+, den stora dagen flöt fram lugnt och skönt, förutom att jag på eftermiddagen, precis innan kaffe och tårta, började må illa, så maten, det goda vinet och mera tårta blev väldigt sparsamt för min de...

Av susan - 22 januari 2017 13:15


Sixtysomething ”Thirtysomething” var en TV serie, sent 80-tal, tidigt 90-tal om ett gäng individer i trettioårsåldern som skaffade barn, köpte hus, gick igenom kriser, vänstrade, blev kära, kort sagt man fick följa två par och ett antal...

Av susan - 16 augusti 2016 13:44

I dag reser Isadora hem till Malmö på riktigt, men det känns än så länge faktiskt helt ok och gårdagens middag för henne och väninnan Linn gick också förvånansvärt bra, trots att jag lagade helstekt regnbågslax med en vegan sås och en varm gräslöksså...

Av susan - 13 augusti 2016 07:00


Jag tror inte att jag kan räkna med att bli helt fri från panikångest och depressioner men jag jobbar konstant på att hitta vägar att hantera dessa och slippa läkemedel, jag tror att man kommer längre med det än att döva med mediciner, om man orkar o...

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards