Alla inlägg den 13 september 2015

Av susan - 13 september 2015 12:40

Nu ska jag försöka att återge vad som hände i mitt privata liv under samma tidsperiod som gårdagens blogg handlade om.

Jag och Isas pappa bodde i ett hus i en stad på Long Islands north shore som heter Bayville, när vi flyttade in där hade huset stått tomt i ca 5 år, det var i ett fruktansvärt skick, vatten rören i källaren hade frusit sönder pga det kunde man använda källaren som plaskdamm, hela huset luktade mögel och stora delar av golvet i huset var ruttet pga fuktskador, vid ett tillfälle trampade jag rakt igenom köksgolvet och fastnade med foten, ingen värme och inget varm vatten, men......huset var gratis och det fanns faktiskt el och rinnande kallvatten, läget var fantastiskt, bara en kort promenad till stranden.

Jag jobbade som servitris på en Japansk restaurang och sammtidigt jobbade jag med min första serie  "Artwear" som jag kallade det, min firma hette "Airwear" med tanke på all luft som finns i ett stickat plagg. Ungefär sammtidigt som jag upptäckte att jag var med barn blev jag accepterad till min första mässa, jag bestämde mig direkt att jag skulle hantera både och, jag hade föresten inget val, jag behövde pengarna som mässan förhopningsvis skulle inbringa, det finns ingen föräldrarpenning i USA. Jag bestämde mig för att bli en av de mest förberedda mammor som någonsin funnits, jag läste allt, tränade varje dag och gick på lamaze klasser och självklart skulle jag föda hemma med en barnmorska och sedan tillaga min moderkaka med stekt lök.......joodå, ni läste rätt, det var så man skulle göra om man var så alternativ som jag var på den tiden:).

Jag stickade färdigt alla delar till plaggen som skulle med på mässan innan Isa föddes, jag hade planerat att jag skulle montera plaggen medan hon sov sött bredvid mig någonstans. Jag verkligen njöt av att vara med barn, vräkte i mig rå broccoli och hårdkokta ägg och mådde ljuvligt. Det blev ett och annat bakslag på mina planer, jag fick högt blodtryck så en hemmafödsel blev otänkbar, men förlossningen gick fint och Isadora Ilana Israel föddes den 27 April under ett rejält åskväder, precis som Ronja rövardotter. För er som undrar, nej, det blev ingen festmåltid på moderkakan, den tjänsten kunde man inte köpa på Glen Cove hospital:).

Nu får det bli en liten cliffhanger, jag kommer med fortsättningen i morgon. Kram på er:)!  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards