Alla inlägg den 20 september 2015

Av susan - 20 september 2015 10:56


Hoppas att ni har en härlig söndag, jag tänker inte lägga ut någon längre blogg i dag därför att jag helt enkelt inte har tid att skriva en, men jag lägger ut ett recept istället.


Quinoa gratäng

3 dl quinoa, valfri sort

En ask champinjoner eller annan svamp

Två broccoli "träd" eller drygt en halv påse frusen

En paprika, jag gillar röd eller gul

Ett paket feta ost av bra kvalitè

en bunt salladslök

2 dl creme fraich

örtsalt, peppar och gärna färsk timjan

två pressade vitlöksklyftor


Ugn 225 grader

Tillaga quinoan efter anv. på paketet

koka broccolin i 10 min

fräs svamp och paprika i lite bra olja eller smör

smula eller dela osten i små bitar

ta bort det mörkgröna på salladslöken, om ni vill, och skär den i mindre bitar

Blanda alla ingred. och lägg i en ugnsfast smord form.

Strö ev. lite riven vanlig ost på toppen

Gratinera i ugnen i ca 25-30 min, den ska ha fin färg

Gör en god råkostsallad till

Ät och njut


Jag tycker att den här Korpen är så fin  

 





Tidigare månad - Senare månad

Presentation


I dag är en ny dag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30
<<<
September 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Tankar om tro

Mina tankar och funderingar kring tro m.m

Mat

Massor av tankar kring mat, dryck och hälsa.

MS

Eftersom jag har MS......

Hantverk

Lika viktigt som luften jag andas

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards